+36 1 401-2070 + 36 1 401-2071 info@gardia.hu 1165 Budapest, Margit u. 114.

Nemzetközi pénzintézet logisztika

Gardia logisztikai esettanulmány 2.

Előzmények:

Partnerünk nagy magyarországi fiókhálózattal rendelkező nemzetközi pénzintézet. Működésének jellemzője, hogy napi szinten sok különböző típusú nyomtatványt kezel nagy mennyiségben. Ezek részben szigorú elszámolású, egyedi nyomtatványok, részben marketing anyagok, szabályzatok stb. Emellett a napi működéshez szüksége van irodaszerekre, reprezentációs anyagokra, egyéb „rezsi” anyagokra is.

A probléma:

Kapcsolatunk akkor kezdődött, amikor a partnerünk egy hatékonyság fejlesztési projekt során felmérte a fiókhálózat ellátásával kapcsolatos belső elégedettségi szintet. A megállapítás az volt, hogy mind a központ mind a fiókok számára ezeknek az anyagoknak a kezelése átláthatatlan, a fiókok kiszolgálása sok hibával terhelt és minden jobbító szándékú erőfeszítés ellenére a készletgazdálkodás újra és újra hiányokkal, többletekkel találkozik a készletellenőrzések során.

A megoldás:

A Gardia szakemberei a pénzintézet illetékes vezetőjével alaposan elemezték a helyzetet. Ennek során a következő főbb megállapításokat tették. A pénzintézet számára a logisztika teljesen idegen terület, a fiókhálózaton átfolyó hatalmas nyomtatvány és egyéb anyag fizikai kezeléséhez saját raktárral, logisztikai állománnyal nem rendelkeznek és a fő tevékenységhez nem is illeszkedik egy ilyen tevékenység saját kezelésben történő megoldása. A fiókokban nincs külön arra személyzet, hogy a szükséges anyagok beszerzésével, áruátvétellel, készletgazdálkodással foglalkozzon. Ezért a kiszámíthatatlan időpontokban érkező nyomtatvány, irodaszer, ásványvíz stb. beszállítók folyamatosan leterhelik a fiók más feladattal megbízott munkatársait. Ugyanilyen idő igényes, a fő tevékenység szempontjából veszteséges tevékenységnek bizonyult az „ömlesztve” beszállított nyomtatványok szortírozása, szabvány tartalmú dossziékba rendezése. Ráadásul mindezen feladatok menedzselése a központban sok magas értékű munkatárs energiáját kötötte le, akik részben a beszállítókkal foglalkoztak, részben a fiókok igényeit gyűjtötték be és próbálták egy logikus rendszerben kiszolgálni, részben a teljes árumennyiség készletgazdálkodásával, ellenőrzésével foglalkoztak. Bonyolította a helyzetet, hogy a beszállítók egy része közvetlenül a fiókokba vitte az áruját, míg más részük a vállalati központban pakolt le.

A közös munka eredményeként született meg az a döntés, hogy partnerünk áttér a központi anyag beszerzésre és elosztásra, míg ebben technikailag a Gardia szakértelmét és infrastruktúráját veszi igénybe. A döntés meghozatala után a megállapodásban rögzített anyagokat a beszállítók a Gardia raktárában adják át. Ezt a Gardia tételes ellenőrzés után készletre veszi, amit a partnerünk illetékes vezetője és munkatársai azonnal látnak. A Gardia elektronikusan fogadja a központból érkező kiszállítási utasításokat. Ezeknek megfelelően fiókra lebontva összekészíti az igényelt cikkeket, munkatársai összeválogatják és összeállítják az egyes dossziék anyagait, majd azonos időpontban heti túrajárattal eljuttatja a fiókokba. Szükség esetén kisebb mennyiségeket akár futárral is le lehet kérni. A fiókokban feleslegessé váló anyagokat a Gardia visszagyűjti és partnerünk utasítása szerint kezeli. Mivel a Gardia teljes körű készlet nyilvántartási és gazdálkodási szolgáltatást nyújt, ezért partnerünk központjában jóval kisebb élőmunka ráfordítással lehet a folyamatot irányítani. A Gardia adatszolgáltatást biztosít a partner SAP rendszere számára és egy multinacionális nagyvállalat által elvárt riportolási rendszert is működtet.

A változásokat követően partnerünk képes volt jelentősen csökkenteni az anyagellátás idő és erőforrás igényét. A fiókban dolgozó munkatársak felszabadultak a korábbi árukezelési feladatok alól. A belső dolgozói elégedettséget növelte, hogy ezen készletek kezelése egyszerűbbé és átláthatóbbá vált. Míg partnerünk jóval kedvezőbb költség szinten tudja fenntartani és működtetni a hálózatát.