+3620 399-8670 balint.csereklyei@ilogistic.hu 1165 Budapest, Margit u. 114.

Infokommunikációs kereskedő cég logisztika

Gardia logisztikai esettanulmány 1.

Előzmények:

Partnerünk kommunikáció technológiai eszközök exportálásával foglalkozó kereskedő cég. Az általa forgalmazott termékkör jellemzője, hogy szállítmányonként 2000-4000 db termék akár 40-50 cikkszámból is állhat, és ezen belül minden terméknek egyedi azonosító kódja is van.

A probléma:

Kapcsolatunk akkor kezdődött, amikor a partnerünk a külföldi megrendelőjének nem tudott az elvárt időben szállítani, ezért veszélybe került az üzlet továbbfolytatása. Ügyfelünk előtt ekkor 2 választási lehetőség volt. Marad annál az alvállalkozónál, aki nem tudta garantálni az időben történő kiszállításhoz szükséges erőforrásokat, bár viszonylag alacsony költség szinten dolgozott. (olcsó húsnak….). Vagy létrehoz egy saját csapatot a feladat ellátására. Azaz alkalmaz egy 5-6 fős létszámot, megvásárolja a szükséges anyagmozgató eszközöket, informatikai eszközöket, vonalkód leolvasóval, szoftverrel stb-vel együtt. Ha csak a közvetlenül a feladat ellátáshoz szükséges beruházásokat számoljuk, akkor ez kb. 5 millió Ft-ot jelent, ami mellé csatlakozik a 6 fős csapat bértömege. Ügyfelünk egy gyors számítással átlátta, hogy ha meg akarja tartani a vevőjét, akkor egyik út sem valós alternatíva számára.

A megoldás:

A Gardia szakemberei leültek a cég illetékesével és közösen felmérték, hogy mi okozhatja a problémát. A folyamatban 2 kritikus pontot sikerült beazonosítani. Az első az volt, hogy az exportálandó eszközök beszerzése és kiszállítása között nagyon rövid idő áll rendelkezésre, 24-48 órán belül indítani kell a teherautót. A másik pedig az volt, hogy az illetékes hatóságok előírásai miatt minden értékesített eszköz vonalkódját (2000-4000 darabot szállítmányonként) le kell olvasni és nyomtatott listában meg kell adni a szállítási dokumentációban. Az adatok elemzéséből kiderült, hogy a nehezen kiszámítható megrendelések, valamint a lökésszerű nagy munkaterhelés nem teszi lehetővé, hogy partnerünk a feladat ellátására saját infrastruktúrát és létszámot hozzon létre, mert ezt az eladási árba nem lehet beépíteni. A havi átlagosan 3 kiszállítás teljesítéséhez összesen 6 munkanap áll rendelkezésre, a hónap többi részében viszont nincs feladata a munkatársaknak. A Gardia azonban képes volt megfelelő költség szintű ajánlatot tenni, így elindult az együttműködés. Partnerünk jelzése után a Gardia elvégzi a beérkező áru átvételét. Ezt követően 24-48 órán belül valamennyi termék dobozát felnyitva majd visszazárva(!) elvégzi a vonalkódok beolvastatását és a kiszállítási utasításnak megfelelő módon elkészíti a szállítólevelekhez tartozó vonalkód listákat. Partnerünk utasítása szerinti komissiózást és csomagolást követően a termékek átadásra kerülnek a partner által biztosított nemzetközi szállítmányozónak.

Eredmények:

A változásokat követően partnerünk képes volt kielégíteni külföldi partnerének nagyon feszes szállítási elvárásait. Így sikerült megőriznie egy fontos üzleti partnert és természetesen az ezzel járó árbevételt és profitot. Ha nem számolunk a szükséges beruházási költségekkel, csak a tevékenység elvégzéséhez szorosan kapcsolódó kiadásokkal, ügyfelünk akkor is éves szinten 11 millió Ft-ot spórol azon, hogy saját kezelés helyett a Gardiára bízta problémája megoldását.