+3620 399-8670 balint.csereklyei@ilogistic.hu 1165 Budapest, Margit u. 114.

Elektronikai kereskedő cég logisztika

Gardia logisztikai esettanulmány 3.

Előzmények:

Partnerünk elektronikai cikkek gyártásával foglalkozó nemzetközi vállalatok magyarországi képviselője. Az általa forgalmazott termékkör jellemzője, hogy 2-3000 db cikkszámot kell kezelni 1-50 db-os tételekben, magas értékben. Partnerünk mindössze 2 fős létszámmal látta el az értékesítés, szaktanácsadás, marketing feladatok mellett a teljes logisztikát is, saját kezelésben lévő bérelt raktáron keresztül. Az árukezeléssel kapcsolatos feladatok ellátása az egyéb költségek mellett átlagosan az egyik munkatárs napi 4-5 óráját vette igénybe.

A probléma:

Kapcsolatunk akkor kezdődött, amikor partnerünk a bérelt raktár tulajdonosának egyoldalú és jelentős áremelését visszautasította. Ezt követően a szolgáltató 4 munkanapot biztosított a bérelt raktár teljes kiürítésére és átadására.

A megoldás:

A Gardia szakemberei azonnal felkeresték a bajba jutott vállalkozót. Felmérték a cég működési folyamatait, átnézték a termék forgalmi statisztikákat és természetesen a kiürítendő raktár területet is. Ekkor derült ki, hogy a probléma jóval kiterjedtebb egy egyszerű bérraktár váltásnál. A tulajdonos ekkor szembesült először azzal, hogy a 2 fős cége az idejének jelentős részét nem a vevőkkel, hanem árukezeléssel, készlet adminisztrációval tölti.

A folyamat feltárás során bukott ki az a probléma is, hogy a partnerünk néhány héttel korábban frissített készletnyilvántartó programja nem valós árakat tartalmaz, egy belső hiba miatt véletlenszerűen „átírja” a cikk adatbázisban rögzített árakat. Mivel az ajánlatadás és a számlázás is ebből az adatbázisból vette az árakat, megrendelésenként akár százezres alul- vagy túlárazás is történhetett. Mivel a szoftvert gyártó cég érdemben nem reagált a problémára, ezért egy többszörösen ellenőrzött nyomtatott árlistából ellenőrizték az ajánlatokat és a számlákat. Ön magában ez a tevékenység kb. napi 1 óra többlet időigényt okozott. Ezeknek a tényeknek a feltárását követően a Gardia munkatársai elkészítették javaslatukat, amely a raktárkészlet átvételén túl a teljes logisztikai folyamat kiszervezését is tartalmazta. Partnerünk elfogadta a Gardia ajánlatát. Ezt követően a Gardia szakemberei ismét a helyszínre mentek. Felleltározás után a készletet biztonságosan összecsomagolták és gondoskodtak az elszállításáról a Gardia telephelyére.

A megállapodás alapján a Gardia saját informatikai rendszerében létrehozta a partner cikk és ügyfél adatbázisát. Ebben kezeli a beérkező, a készleten lévő és a kiszállítandó árukat. És ebben a rendszerben történik az árak kezelése is. Partnerünk 24 órás on-line betekintést kapott a Gardia rendszerébe, bármikor ellenőrizheti készleteit vagy a folyamatban lévő megrendelések kiszolgálásának helyzetét, módosíthatja a beszerzési és eladási árakat. A Gardia elektronikusan kiszolgálja partnerünk számlázási és vállalat irányítás rendszerét készlet adatokkal. A lehívott áruk kiszállítását a Gardia szervezi és bonyolítja le. Ügyfelünk elvárása szerint minden egyes kiszállított cikk vonalkódját be kell olvasni és az ebből készült listát a szállítólevélen meg kell jeleníteni, illetve el kell tárolni. Mivel a Gardia sokféle méretű és összetételű árut kezel, ezért ezeknek a nagyon változatos méretű elektronikai cikkeknek a biztonságos és költséghatékony csomagolása nem jelent gondot.

Eredmények:

A változásokat követően partnerünk napi 4-5 órányi leterheltséget okozó logisztikai feladatai 0-ra csökkentek. Így sokkal több ideje van új ügyfelek megszerzésére illetve a meglévők jobb színvonalú kiszolgálására. További időmegtakarítást hozott az, hogy a készletnyilvántartás átkerült a Gardia rendszerébe. Amivel egyébként megszűnt az árak kiszámíthatatlan felülíródása is. A korábbi fix raktárbérleti díj helyett a ténylegesen igénybevett polcok után fizet átlagosan 20%-kal kevesebbet. Mivel a Gardiánál a valósan igénybe vett szolgáltatások után kell csak fizetnie, ezért a korábbi magas fix költségei tervezhetőbbek és optimálisabbak lettek.

A projekt eredményeként partnerünk megszabadult az alaptevékenységétől eltérő feladat ellátásától és éves szinten kb. 1.8 millió Ft-tal tudta csökkenteni korábbi költségeit.